14.7.2011

Ei sittenkään kauhukuvieni mukainen sadan ihmisen kylä kolmella lampaalla

Tänään koitti se päivä, jota olen odottanut sydän karrella varsin monta piinaisaa kuukautta ja jonka saapumisen vetelehtimistä olen tännekin ehtinyt muutamaan otteeseen itkemään. Isäntäperhe- ja koulutietoni kolahtivat nimittäin vihdoin virtuaaliseen postilaatikkooni! Samalla lähtöpäiväni varmistui, neljäs elokuuta muuttuikin kahdeksanneksitoista elokuuta, sain siis tasan kaksi viikkoa lisää suomessaoloaikaa.

Tuleva kotipaikkakuntani sijaitsee seitsemän kilometrin päässä Skotlannin pääkaupungista Edinburghista ja on nimeltään Loanhead. Eli siis vapaasti suomenettuna Lainapää. Loanheadissa on noin 7000 asukasta ja hieman googlemapsittaneena voin kertoa, että se on äärimmäisen suloinen paikka. Isäntäperheeseeni kuuluu isä, äiti ja kissa. Alla näkyy googlemapsitukseni tuloksia, tuolta siis näyttää kotikatuni.
Photobucket
Kouluni on nimeltään Beeslack high school ja se sijaitsee Loanheadin lähellä sijaitsevassa, noin 20 000 asukkaan kaupungissa nimeltään Penicuik. Beeslack high school on ainakin mun mittakaavassa suhteellisen iso, siellä opiskelee kutakuinkin 900 oppilasta ja jos nettiin on luottaminen, mun on ehkä mahdollista jatkaa saksanopintojani siellä. Koulun nettisivuilla (KLIK) on muutama kuva koulurakennuksesta ja koko paikka vaikuttaa äärimmäisen viihtyisältä, koulun alueeseen näemmä lukeutuu kuntosalin ja uima-altaan lisäksi melkoisen paljon vihreää ulkotilaa.

Olen tajuttoman innoissani, kaikki skottiaksentit ovat niin ihania, ettei mitään rajaa ja mitä luultavimmin moinen tulee puheeseeni vaihtovuoden myötä tarttumaan. Olin elätellyt pääseväni johonkin Englannin suurkaupungin sykkeeseen, mutta Skotlanti käy paremmin kuin hyvin. Mun skottivaihtovuodesta tulee varmaan vallan mainio kokemus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti