19.11.2010

32 päivää synttäreihin, 35 jouluun ja 43 uuteenvuoteen

Joulu ja mun synttärit ja uusivuosi lähestyy uhkaavaa vauhtia, kuten postauksen otsikkokin jo sanoo.

Mun mielestä jouluhössötys voisi alkaa vasta tässä joulukuun porteilla, järkytyin kun huomasin lokakuun lopussa kaupassa joulukalentereita! Siis ihan totta, haloo ihmiset. Kukaan ei tarvitse joulukalentereja lokakuussa! Mua muutenkin inhottaa joulun kaupallisuus, vaan raharaharaharaharaha pyörii isojen pamppujen päässä ja pelkään ja kauhulla odotan sitä, kun tässä parin viikon kuluessa joka tuutista tunkee joulua. Apua, pian alkaa kaikissa kaupoissa soimaan ne hyytävät joululaulut! En kestä. Aivan liikaa nuorelle ihmiselle.

Joulu on kyllä siis varsin mukava juhla, joulutunnelma on ihana. Se on kiherryttävä onnenaiheuttaja kun ollaan lumisella mökillä, aito kuusi on koristeltu vanhanaikaisilla koristeilla, takassa on tuli, perhe on lähellä ja pöytä notkuu sitä herkkuruokaa, jota saa syödä luvalla niin paljon että mahan pinkeys naurattaa. Onhan joulu vain kerran vuodessa.

Mä, loppuvuoden lapsi, vietän siis synttäreitäni kolme päivää ennen joulua. Pienenä tietenkin harmitti, kun sain yhdistetyt synttäri- ja joululahjat mutta vanhempana harmittaa vielä enemmän olen päässyt siitä lapsuuden matieriahimosta suhteellisen hyvin eroon. Koska rakastan listojen tekemistä, olen jo miettinyt, mitä olisi mukava saada joulu- tai synttärilahjaksi. Kollaasi kertoo mun toiveet suhteellisen hyvin. Tuo musta laukulta näyttävä juttu kuvan oikeasssa semialakulmassa on muuten hihnallinen läppärilaukku, huomasin että se on melkoisen epätunnistettavissa.
Photobucket

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti